Witryna przyjazna dla wyszukiwarek
Pomyśl o On-Site SEO jako o sposobie, w jaki wyszukiwarka jest w stanie odczytać i zbadać Twoją stronę internetową, co jest zupełnie inne niż sposób, w jaki robi to ludzkie oko. On-SIte SEO składa się z technicznych i nietechnicznych aspektów, które muszą być ze sobą zsynchronizowane, aby osiągnąć wspólny cel. Obejmują one same treści w postaci tekstu, obrazów, itp. oraz kodu źródłowego HTML.
Wśród aspektów nietechnicznych, które mogą mieć wpływ na rankingi wyszukiwarek są: skupienie się na konkretnej treści na stronie, unikalność tej treści i to, jak dobrze jest ona zawarta w kontekście strony za pomocą słów kluczowych, tytułów, adresów URL i obrazów.
On-Site SEO to nie tylko techniczne aspekty tworzenia strony internetowej, aplikacji mobilnej lub strony docelowej, ale także ogólna strategia marketingowa wykorzystywana do tego by więcej ludzi dotarło na Państwa stronę i znalazło nie niej to czego szukają.
Dobrze zoptymalizowana strona internetowa to taka, która:
- Jest adekwatna do danego tematu. Może to być usługa lub produkt.
- Zawiera tag tytułowy, który jasno wyjaśnia, co odwiedzający znajdzie na stronie.
- Zawiera adres URL, który opisuje oferowaną usługę lub produkt.
- Zawiera odpowiednie obrazy, które wspierają i ubogacają zawartość strony.
- Zawierają unikalne treści, które nie pokrywają się z tekstami z Internetu, ani z innymi podstronami tej samej witryny.
- Zawiera linki do innych istotnych podstron w celu poprawy wygody użytkownika i dostarczeniu mu cennych informacji.
- Zawiera strukturyzowane znaczniki danych (Schema Markup), które pojawiają się w rozszerzonych listach wyników wyszukiwania.
- Jest przygotowana pod względem uwzględnienia w lokalnych wynikach wyszukiwania wewnątrz regionu, miasta lub ulicy.